Friday, April 12

Bulgaria 2019

Bulgaria


Date of Issue: 24th April 2019

two stamps (0.95 & 2.- BGN) and one souvenir sheet (0.95 & 2.- BGN)


both stamps are issued in mini sheets of 5 stamps + 1 vignette


both stamps are issued in a booklet of 2 sheetlets with only one-side left vertical perforation


a postal stationery is also issued (0.65 BGN)



NOTE - looks like a version of those stamps and souvenir-sheet also exists with a "0.00" value ! Those stamps are with imitating perforations, have perforated numbers and are printed on a paper with no gum/glue in only 500 copies of each. It is not known as those "stamps" are tests produced by the Bulgarian post or fake stamps produced by private persons.

1 comment:

Unknown said...

Goeie avond Jürgen,
Ik beleefde vandaag iets heel vreemds. Ik had de postzegels van Bulgarije Europa 2019 besteld bij mijn contactpersoon. Die zijn vandaag toegekomen en toen ik hen eens onder de loep nam viel ik bijna van mijn stoel.
De faciale waarde zowel op de velletjes als op het blok waren "0.00". De beide velletjes waren eveneens geperforeerd met het zelfde nummer, alsook het blokje, nml. 000466.
Volgens de verkoper zijn het officiële uitgiftes, uitgegeven samen met de zegels met faciale waarde en zouden er maar 500 exemplaren zijn gemaakt.
Ik heb de foto's gezet op FB, je kan ze daar zien. Ik kon niet langer wachten op een antwoord, dit is zo bizar.
Ben benieuwd naar uw reactie,
Nog een prettige avond,
Mieke Dhuyvetter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...